SZKOLENIA

KURS DIAGNOSTYKI I TERAPII NEUROROZWOJOWEJ OPARTEJ NA KONCEPCJI NEURODEVELOPMENTAL TREATMENT

TERAPIA SENSOMOTORYCZNA – TESENS

(TEORIA, METODYKA I PRAKTYKA)

Kurs przeznaczony jest dla fizjoterapeutów, lekarzy, logopedów, terapeutów zajęciowych, pedagogów posiadających tytuł magistra lub licencjata w jednym z w/w zawodów.

Celem kursu jest:

  • zapoznanie z zagadnieniami Edukacji Sensomotorycznej, jej prawidłowym rozwojem, zaburzeniami tego rozwoju oraz wpływem jej zaburzeń na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka
  • poznanie narzędzi służących czesnemu wykrywaniu zaburzeń edukacji sensomotorycznej (zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego (ZRPO) ocena globalnych wzorców ruchowych, jako narzędzie wczesnego wykrywania zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego.
  • nauczanie podstawowych technik wczesnej terapii sensomotorycznej.
  • zapoznanie z zasadami doboru oraz stosowania tzw. technik pielęgnacyjnych
  • zapoznanie z zasadami oceny funkcjonalnej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod kątem analizy wzorców posturalnych i lokomocyjnych
  • zapoznanie z zasadami racjonalnego programowania terapii sensomotorycznej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
  • zapoznanie z algorytmem stosowania środków wspomagających prowadzenie Terapii Sensomotorycznej, takich jak Gipsy Hamujące, toksyna botulinowa (TBxA), ortezy funkcjonalne, zaopatrzenie ortopedyczne, zabiegi ortopedyczne.
  • nauka praktycznego zakładania gipsów hamujących.


PROGRAM KURSU PODSTAWOWEGO

TERAPIA SENSOMOTORYCZNA – TESENS

(TEORIA, METODYKA I PRAKTYKA)

Prowadzący:

Dr hab. n. o zdrowiu Małgorzata Domagalska-Szopa

Dr hab. n. o zdrowiu Andrzej Szopa

KURS I. NEUROROZWOJOWE PODSTAWY EDUKACJI SENSOMOTORYCZNEJ I JEJ ZABURZENIA

  1. Edukacja sensomotoryczna.
  2. Prawidłowy przebieg edukacji sensomotorycznej.
  3. Zaburzenia edukacji motorycznej.
  4. Ocena funkcjonalna: analiza porównawcza prawidłowych i nieprawidłowych wzorców posturalnych i motorycznych.
  5. Wczesne i późne konsekwencje zaburzeń edukacji sensomotorycznej ( zaburzenia integracji sensorycznej (SI), wady postawy ciała, trudności szkolne, zaburzenia zachowania, zmiany zwyrodnieniowe narządu ruchu)

Termin: 18-19.09.2021

20 GODZIN – 1000

Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: kursy@neuromed-sc.pl

Ilość miejsc: 10 osób

KURS II. WCZESNA INTERWENCJA TERAPEUTYCZNA

  1. Wczesne wykrywanie zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego (z.r.p.o).
  2. Ocena globalnych wzorców ruchowych, jako narzędzie wczesnego wykrywania zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego.
  3. Wczesna interwencja terapeutyczna
  4. Tzw. techniki pielęgnacyjne

Termin: 20-21.11.2021

20 GODZIN – 1000

Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: kursy@neuromed-sc.pl

Ilość miejsc: 10 osób

KURS III. TERAPIA SENSOMOTORYCZNA (TESENS).

CZĘŚĆ I.

PROGRAMOWANIE TERAPII SENSOMOTORYCZNEJ (TESENS) U DZIECI Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM.

  1. Mózgowe porażenie dziecięce – problem terapeutyczny.
  2. Ocena funkcjonalna wzorców postawy u dzieci z mózgowy porażeniem dziecięcym.
  3. Zaburzenia kontroli posturalnej u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
  4. Ocena funkcjonalna wzorców motorycznych, ze szczególnym uwzględnieniem wzorców chodu u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
  5. Wzorce posturalno- motoryczne u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (wzorce prograwitacyjne i antygrawitacyjne)
  6. Programowanie Terapii Sensomotorycznej w różnych postaciach mózgowego porażenia dziecięcego.
  7. Terapia Sensomotoryczna – racjonalne programowanie usprawniania w oparciu analizę funkcjonalną w różnych typach wzorców posturalno – motorycznych.

40 GODZIN – 2000

CZĘŚĆ II.

TERAPIA SENSOMOTORYCZNA (TESENS) U DZIECI Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM.

  1. Terapia Sensomotoryczna w różnych typach zaburzeń wzorców posturalno – motorycznych u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
  2. Terapia Sensomotoryczna na Urządzeniach do Terapii Przestrzennej (URTP)
  3. Algorytm stosowania środków wspomagających prowadzenie Terapii Sensorycznej, takich jak toksyna botulinowa (TBxA), gipsy hamujące, ortezy funkcjonalne, zaopatrzenie ortopedyczne, gipsy hamujące, zabiegi ortopedyczne.
  4. Teoria, metodyka i praktyka zakładania gipsów hamujących.

Termin: 24-27.02.2022

40 GODZIN – 2500

Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: kursy@neuromed-sc.pl

Ilość miejsc: 6 osób