SZKOLENIA
KURS DIAGNOSTYKI I TERAPII NEUROROZWOJOWEJ OPARTEJ NA KONCEPCJI NEURODEVELOPMENTAL TREATMENT
TERAPIA SENSOMOTORYCZNA – TESENS
(TEORIA, METODYKA I PRAKTYKA)
Kurs przeznaczony jest dla fizjoterapeutów, lekarzy, logopedów, terapeutów zajęciowych, pedagogów posiadających tytuł magistra lub licencjata w jednym z w/w zawodów.
Celem kursu jest:
- zapoznanie z zagadnieniami Edukacji Sensomotorycznej, jej prawidłowym rozwojem, zaburzeniami tego rozwoju oraz wpływem jej zaburzeń na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka
- poznanie narzędzi służących czesnemu wykrywaniu zaburzeń edukacji sensomotorycznej (zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego (ZRPO) ocena globalnych wzorców ruchowych, jako narzędzie wczesnego wykrywania zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego.
- nauczanie podstawowych technik wczesnej terapii sensomotorycznej.
- zapoznanie z zasadami doboru oraz stosowania tzw. technik pielęgnacyjnych
- zapoznanie z zasadami oceny funkcjonalnej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod kątem analizy wzorców posturalnych i lokomocyjnych
- zapoznanie z zasadami racjonalnego programowania terapii sensomotorycznej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
- zapoznanie z algorytmem stosowania środków wspomagających prowadzenie Terapii Sensomotorycznej, takich jak Gipsy Hamujące, toksyna botulinowa (TBxA), ortezy funkcjonalne, zaopatrzenie ortopedyczne, zabiegi ortopedyczne.
- nauka praktycznego zakładania gipsów hamujących.
PROGRAM KURSU PODSTAWOWEGO
TERAPIA SENSOMOTORYCZNA – TESENS
(TEORIA, METODYKA I PRAKTYKA)
Prowadzący:
Dr hab. n. o zdrowiu Małgorzata Domagalska-Szopa
Dr hab. n. o zdrowiu Andrzej Szopa
KURS I. NEUROROZWOJOWE PODSTAWY EDUKACJI SENSOMOTORYCZNEJ I JEJ ZABURZENIA
- Edukacja sensomotoryczna.
- Prawidłowy przebieg edukacji sensomotorycznej.
- Zaburzenia edukacji motorycznej.
- Ocena funkcjonalna: analiza porównawcza prawidłowych i nieprawidłowych wzorców posturalnych i motorycznych.
- Wczesne i późne konsekwencje zaburzeń edukacji sensomotorycznej ( zaburzenia integracji sensorycznej (SI), wady postawy ciała, trudności szkolne, zaburzenia zachowania, zmiany zwyrodnieniowe narządu ruchu)
Termin: 18-19.09.2021
20 GODZIN – 1000
Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: kursy@neuromed-sc.pl
Ilość miejsc: 10 osób
KURS II. WCZESNA INTERWENCJA TERAPEUTYCZNA
- Wczesne wykrywanie zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego (z.r.p.o).
- Ocena globalnych wzorców ruchowych, jako narzędzie wczesnego wykrywania zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego.
- Wczesna interwencja terapeutyczna
- Tzw. techniki pielęgnacyjne
Termin: 20-21.11.2021
20 GODZIN – 1000
Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: kursy@neuromed-sc.pl
Ilość miejsc: 10 osób
KURS III. TERAPIA SENSOMOTORYCZNA (TESENS).
CZĘŚĆ I.
PROGRAMOWANIE TERAPII SENSOMOTORYCZNEJ (TESENS) U DZIECI Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM.
- Mózgowe porażenie dziecięce – problem terapeutyczny.
- Ocena funkcjonalna wzorców postawy u dzieci z mózgowy porażeniem dziecięcym.
- Zaburzenia kontroli posturalnej u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
- Ocena funkcjonalna wzorców motorycznych, ze szczególnym uwzględnieniem wzorców chodu u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
- Wzorce posturalno- motoryczne u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (wzorce prograwitacyjne i antygrawitacyjne)
- Programowanie Terapii Sensomotorycznej w różnych postaciach mózgowego porażenia dziecięcego.
- Terapia Sensomotoryczna – racjonalne programowanie usprawniania w oparciu analizę funkcjonalną w różnych typach wzorców posturalno – motorycznych.
40 GODZIN – 2000
CZĘŚĆ II.
TERAPIA SENSOMOTORYCZNA (TESENS) U DZIECI Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM.
- Terapia Sensomotoryczna w różnych typach zaburzeń wzorców posturalno – motorycznych u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
- Terapia Sensomotoryczna na Urządzeniach do Terapii Przestrzennej (URTP)
- Algorytm stosowania środków wspomagających prowadzenie Terapii Sensorycznej, takich jak toksyna botulinowa (TBxA), gipsy hamujące, ortezy funkcjonalne, zaopatrzenie ortopedyczne, gipsy hamujące, zabiegi ortopedyczne.
- Teoria, metodyka i praktyka zakładania gipsów hamujących.
Termin: 24-27.02.2022
40 GODZIN – 2500
Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: kursy@neuromed-sc.pl
Ilość miejsc: 6 osób